مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مهر 1397 ساعت 10:232018-09-26اقتصادي

نقض عهد بی هزینه شرکت های اروپایی برخلاف وعده مقامات دولتی


برخلاف ادعای متعدد مقامات دولتی، شرکت های اروپایی طرف قرارداد های پسابرجامی، نه به تعهدات خود عمل کردند و نه خسارت پرداخت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، حداقل تا یک ماه پیش، بیشتر از 53 شرکت خارجی، کشورمان را از ترس تحریم های آمریکا و پیش از آغاز این تحریم ها ترک کردند.

این شرکت ها در هشت صنعت عمده ایران یعنی نفت، حمل و نقل، خودرو، بانک و بیمه، برق، هواپیمایی، معدن و فلزات و فناوری ارتباطات فعال بوده اند.

در این میان صنعت نفت بالاترین سهم رااز تعداد این شرکت ها داشته و صنایع حمل و نقل و خودرو در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

از میان 53 شرکت از 21 کشور جهان، 9 شرکت فرانسوی و هشت شرکت آلمانی بوده اند که در مقایسه با سایر کشور ها بالاترین سهم را در توقف مناسبات اقتصادی با ایران داشته اند.

این در حالی است که عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و از مذاکره کنندگان برجام در برنامه تلویزیونی رودررو شبکه چهار سیما در تاریخ 14 شهریور ماه درباره ضرر ناشی از خارج شدن شرکت های خارجی و قطع ادامه همکاری آن ها با ایران گفته بود: به همین دلیل است که اروپایی ها حاضر به خروج از ایران و خروج از برجام نیستند چرا که ضرر و زیان ناشی از خروج از برجام در قرارداد شرکت های اروپایی پیش بینی شده و هر شرکتی که خارج شود، خسارت پیش بینی شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقض عهد بی هزینه شرکت های اروپایی برخلاف وعده مقامات دولتی

نقض عهد بی هزینه شرکت های اروپایی برخلاف وعده مقامات دولتی