مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مهر 1397 ساعت 10:152018-09-26اجتماعي

وجود 70 کودک بدون شناسنامه در نایسر


مددکار خیابانی کودکان کار در سنندج، با اشاره به اینکه بالغ بر 70 کودک در نایسر شناسنامه ندارند، گفت: طبق آمار پایگاه خدمات اجتماعی مشخص شده که 70 کودک در نایسر بی شناسنامه هستند و نمی توانند در مدرسه ثبت نام کنند.

- کودکان کار خیابانی سنندج مانند میلیون ها کودک روی زمین دارای آرزوهایی هستند و خواهان یک زندگی آرام، بی غدغه و بی دردسرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کودک کار در خیابان به کودکی گفته می شود که در سنین زیر 18 سال اوقات خاصی از عمر خود را تنها در خیابان ها گذارنده و به خاطر امرار معاش مجبور به انجام کار است.

کودکان کار با این امید که دیگر در خیابان کار نکنند، تحت مراقبت مؤسساتی هستند که بتوانند حق کودکی خود را بگیرند و در واقع کودکان کار از محروم ترین گروه کودکان هستند که از بیشترین حقوق خود بی بهره اند.

حق برخورداری از تغذیه، پوشاک، بهداشت، مسکن مناسب، حق بهره مندی از آموزش و پرورش، از زندگی با پدر و مادر، استفاده از اوقات فراغت و در نهایت حق زندگی سالم و انسانی از کودکان کار در خیابان، سلب شده است.

شاید بتوان گفت مشکلات زندگی خانوادگی و مشکلات ناشی از عوامل اجتماعی، این کودکان را به سوی بزهکاری و کارهای خلاف هدایت می کند که فقر یکی از مهم ترین این مشکلات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 70 کودک بدون شناسنامه در نایسر

وجود 70 کودک بدون شناسنامه در نایسر