مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مهر 1397 ساعت 05:152018-09-26سياسي

ایران همواره به دنبال روابط دوستانه با همسایگان و از جمله ارمنستان است


رییس جمهور در دیدار نخست وزیر ارمنستان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال روابط دوستانه با همسایگان و از جمله ارمنستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از سایت ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه شنبه به وقت نیویورک در دیدار نیکول پاشینیان گفت: خوشبختانه اعتماد خوبی بین دو دولت و دو ملت وجود دارد اما به رغم ظرفیت ها و توانمندی های گسترده دو کشور ، سطح همکاری های اقتصادی تهران – ایروان مطلوب نیست.

رییس جمهور با بیان اینکه در مورد سواپ انرژی، ایران آماده همکاری با ارمنستان است، اظهار داشت: ظرفیت های گسترده در دو کشور، ایجاب می کند که روابط اقتصادی همپای روابط سیاسی ارتقاء یابد.

دکتر روحانی گفت: برای ارتباط با دریای سیاه از طریق ارمنستان و گرجستان اهمیت قائل هستیم و کریدور جنوب و شمال در این راستا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و تهران از نظر خدمات فنی و مهندسی آماده تکمیل این کریدور و شاهراه است.

رییس جمهور همچنین تقویت همکاری بخش های خصوصی دو کشور را ضروری خواند و افزود: آماده ایم بخش خصوصی را برای فعالیت تجاری در ارمنستان تشویق و برای سرمایه گذاری ارمنستانی تسهیلاتی فراهم کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران همواره به دنبال روابط دوستانه با همسایگان و از جمله ارمنستان است

ایران همواره به دنبال روابط دوستانه با همسایگان و از جمله ارمنستان است