مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مهر 1397 ساعت 02:252018-09-25اقتصادي

توزیع سهمیه ای اقلام مورد نیاز مردم درفروشگاه ها


یک کارشناس اقتصادی معتقد است به جای تزریق پول به کارت های یارانه، دولت قیمت اقلام اساسی و مایحتاج ضروری مردم را در بازار ثابت نگه دارد.

پیشنهاد وی، - توزیع اقلام مصرفی و ضروری در فروشگاه ها به شکل سهمیه ای و هفتگی است.

حمید نجف در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که نباید به افزایش نقدینگی در جامعه دامن بزنیم، افزود: همین حالا پول دست مردم زیاد است و افراد زیادی برای خودرو ثبت نام کرده اند، بنابراین بهترین کاری که می توان انجام داد، این است که بر اساس شماره شناسنامه یا کدملی، کالاهای اساسی و ضروری مردم را سهمیه بندی کنیم.

وی ادامه داد: دولت می تواند هفته ای دوبار بر اساس برآورد نیاز مصرفی مردم، مرغ و روغن یا تخم مرغ سهمیه ای در فروشگاه ها توزیع کند و به این ترتیب مانع هجوم مردم به فروشگاه ها، خریدهای اضافه و دامن زدن به افزایش قیمت ها شود.

این کارشناس اقتصادی با بیان این که سیاست سهمیه بندی کالا در سال های قبل هم در پیش گرفته شده است، گفت: در بحث ارائه کوپن الکترونیکی و حمایت های یارانه ای به اقشار نیازمند و دهک های پایین جامعه، دولت برنامه ارائه سبد کالا را در پیش گرفته که برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد در نظر گرفته شده است اما برای سایر دهک ها پیشنهاد من این است که به جای شارژ کارت های یارانه، قیمت اقلام اسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع سهمیه ای اقلام مورد نیاز مردم درفروشگاه ها

توزیع سهمیه ای اقلام مورد نیاز مردم درفروشگاه ها