مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مهر 1397 ساعت 11:552018-09-25اقتصادي

هشدار BP نسبت به شوک جنگ تجاری آمریکا بر بازار نفت


مدیر تجارت نفت شرکت BP در آسیا اظهار کرد تحریم های آمریکا علیه ایران عرضه نفت جهانی را به شدت تا پایان امسال محدود خواهد کرد اما تهدید برای تقاضای جهانی برای نفت در سال 2019 از جنگ تجاری آمریکا و چین ظهور خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جانت کانگ، مدیر بخش عرضه و تجارت نیمکره شرقی در شرکت BP به رویترز گفت: ما به زمانی نزدیک می شویم که بازار به شدت دچار محدودیت عرضه می شود.

وضع مجدد تحریمهای آمریکا علیه ایران میزان عرضه را از هم اکنون تا پایان سال محدود خواهد کرد.

یک مقام ایرانی روز دوشنبه اظهار کرد عربستان سعودی و روسیه به دلیل عدم وجود ظرفیت، نفت بیشتری به بازار عرضه نخواهند کرد و پیش بینی کرد قیمت نفت افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

کانگ در ادامه افزود: تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا نیز افت تولید در این کشور را تشدید کرده در حالی که اختلال تولید در نیجریه و لیبی نیز عرضه به بازار را بیشتر فلج کرده و از صعود قیمت نفت برنت به بالای 80 دلار در هر بشکه پیش بینی کرد.

به گفته کانگ، عوامل بنیادین بازار در کوتاه مدت به دلیل شوک های عرضه بسیار خوش بینانه و مثبت به نظر می رسد اما به تدریج که میزان عرضه افزایش پیدا می کند و شوکهای متوجه تقاضا آشکارتر می شود، بازار در سال آینده دور دیگری از تعادل مجدد را تجربه خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار BP نسبت به شوک جنگ تجاری آمریکا بر بازار نفت

هشدار BP نسبت به شوک جنگ تجاری آمریکا بر بازار نفت