مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مهر 1397 ساعت 11:502018-09-25دانش

ساخت دستگاه پرتابل شبیه ساز موج دریا با کاربرد آموزشی و پژوهشی


محققان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به طراحی و ساخت شبیه ساز موج دریا بصورت پرتابل شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آریا پیرزاده، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته سازه های دریایی واحد علوم و تحقیقات که این طرح را با راهنمایی دکتر فرهود آذرسینا، عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی انجام داده، درباره هدف اجرای این تحقیق گفت: این تحقیق در واقع پیش آزمایش است.

پیش آزمایش ها در فاز اولیه طرح های مهندسی از جمله سازه های دریایی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و از تحمیل هزینه های مضاعف مالی و اتلاف زمان جلوگیری می کنند، چرا که پیش آزمایش در همان ابتدای کار، درستی یا نادرستی طرح را پیش از ورود به فازهای بعدی طراحی، ساخت و تولید نشان می دهد.

وی هدف دیگر طراحی و ساخت شبیه ساز موج پرتابل را بعد آموزشی آن بیان کرد و افزود: لازمه درک بهتر و دقیق تر تئوری های آموزشی و علمی ارائه شده در دانشگاه ها، با گام نهادن در بعد عملیاتی و اجرایی بیشتر خواهد بود.

به عبارت دیگر دانشجویان در صورتی می توانند تئوری های فراگرفته را به خوبی به مرحله اجرا و عملیاتی درآورند که آموزش عملی را در کنار تئوری داشته باشند.

پیرزاده ادامه داد: آزمایشگاه های شبیه ساز موج در کشور در زمره آزمایشگاه های بزرگ قرار دارند، این در حالی است که شبیه ساز طراحی شده در واحد عل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه پرتابل شبیه ساز موج دریا با کاربرد آموزشی و پژوهشی

ساخت دستگاه پرتابل شبیه ساز موج دریا با کاربرد آموزشی و پژوهشی