مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مهر 1397 ساعت 10:102018-09-25اقتصادي

تمام هنرمندان صنایع دستی استان کرمان بیمه می شوند


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از امکان بیمه تمامی افراد شاغل در رشته های مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامرضا فرخی با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای ماده دو آییننامه اجرایی همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری کشور؛ شرایط برای بیمه همه افراد شاغل در رشته های مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی فراهم شده است.

وی اظهار کرد: مهم ترین هدف این تفاهم نامه حمایت از هنرمندان صنایع دستی و شاغلان روستایی و عشایری در موضوعاتی مانند بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی است.

فرخی با بیان اینکه طبق مفاد این تفاهم نامه، 10 درصد حق بیمه هنرمندان صنایع دستی را دولت و پنج درصد آن را هنرمندان پرداخت خواهند کرد، تصریح کرد: بر این اساس صنعتگران صنایع دستی شاغل در روستاها و شهرها و دارای پروانه مشاغل خانگی و یا پروانه تولید انفرادی شامل این بیمه می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 70 هزار هنرمند در 60 رشته صنایع دستی در استان کرمان به طور مستقیم فعالیت می کنند، تاکید کرد: در این راستا متقاضیان می توانند با مراجعه و اخذ معرفی نامه از معاونت صنایع دستی استان و یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمام هنرمندان صنایع دستی استان کرمان بیمه می شوند

تمام هنرمندان صنایع دستی استان کرمان بیمه می شوند