مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مهر 1397 ساعت 09:072018-09-25پزشكي

دپوی دارو های مورد نیاز در زمان تحریم/ داروی «ام اس» ایرانی تولید شد


رییس سازمان غذا و دارو، از تولید داروی مورد نیاز دو بیماری خاص همچون ام اس در کشور خبر داد که ماه آینده از آن ها رونمایی خواهد شد.

- دپوی دارو های مورد نیاز در زمان تحریم/ داروی ام اس ایرانی تولید شد رییس سازمان غذا و دارو، از تولید داروی مورد نیاز دو بیماری خاص همچون ام اس در کشور خبر داد که ماه آینده از آن ها رونمایی خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، غلامرضا اصغری، با تایید اخباری مبنی بر تولید برخی دارو های بیماری های خاص در ایران، گفت: هم اکنون توانایی تولید مواد اولیه بسیاری از دارو های بیماری های خاص در کشور وجود دارد، اما مورد به مورد متفاوت است، از سوی دیگر بحث این است که اگر این دارو ها تولید شوند از نظر قیمت تمام شده، بتوانند قابل رقابت با دارو های خارجی باشند که وارد کشور می شوند.

رییس سازمان غذا و دارو، ادامه داد: باید این موضوع نیز بررسی شود که اگر تولید این دارو ها در کشور اتفاق بیفتد با توجه به توانمندی هایی که در این زمینه وجود دارد امکان تولید انبوه آن وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون دو مورد از دارو های مورد نیاز بیماران خاص از جمله ام اس در کشور تولید شده است که مراحل آزمایشی خود را می گذرانند و هم از نظر کیفیت و هم قیمت برتر از نمونه های خارجی خود هستند و بعد از تکمیل آزمایشات تا یک ماه آی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دپوی دارو های مورد نیاز در زمان تحریم/ داروی «ام اس» ایرانی تولید شد

دپوی دارو های مورد نیاز در زمان تحریم/ داروی «ام اس» ایرانی تولید شد