مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مهر 1397 ساعت 07:152018-09-25اقتصادي

فعالان مناطق آزاد بدهکار نیستند که فرار کنند


دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن رد اظهارات رییس سازمان امور مالیاتی مبنی بر فرار مالیاتی 3900 میلیارد تومانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد: - اساسا فعالان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بخش مالیات بر ارزش افزوده در نظام مالیاتی کشور، مؤدی به شمار نمی آیند.

ناصر خرمالی در گفت وگو با ایسنا، در مورد اظهارات رییس سازمان امور مالیاتی مبنی بر شناسایی 3900 میلیارد تومان فرار مالیاتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اظهار کرد: حسب ماده 52 قانون مالیات بر ارزش افزوده، قوانین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از شمولیت قانون مذبور مستثنی است و اساسا فعالان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حوزه مالیات بر ارزش افزوده در نظام مالیاتی کشور مؤدی نیستند.

وی ادامه داد: این بدان معناست که هر فعل و انفعال کالایی و خدماتی در محدوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از پرداخت مبلغ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده مستثنی است و هرگونه فعالیت در خرید و فروش کالا و ارائه ی خدمات در محدوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشمول پرداخت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده نمی شود.

به گفته مدیر گمرک، توسعه صادرات و ارزش افزوده دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ماده 52 قانون مالیات بر ارزش افزوده از جمله مزیت های سرمایه پذیری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالان مناطق آزاد بدهکار نیستند که فرار کنند

فعالان مناطق آزاد بدهکار نیستند که فرار کنند