مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مهر 1397 ساعت 04:562018-09-25سياسي

یادداشت/ ماندلا شدن 40 روز پس از مرگ


در حالی که در روزهای اول، امیرانتظام در حاشیه به نظر می رسید، اما به یک باره به مناسبت چهلم او، ایران فردا، امیرانتظام را ماندلای ایران می خواند.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس ـ در روزهای نخستین مرگ عباس امیرانتظام، کانال تلگرامی ماهنامه ایران فردا در حالی که بیش از 30 پست در ستایش محمد بسته نگار و برجسته سازی مرگ او تولید کرده است، تنها یک مطلب آن هم در حد تسلیت به مرگ عباس امیرانتظام اختصاص داده بود.

چرایی این رویکرد آن هم توسط مجله ای که سلسله جنبان سایر مجلات هم ارز یا مجلاتی که در یک زنجیره هم ارزی اند، می باشد، ما را به تأمل وا می دارد.

مقارن با سالمرگ عزت الله سحابی رهبر فکری حلقه ایران فردا، بسته نگار و امیرانتظام دو چهره در هرم حلقه مذکور، از دنیا رفته اند و در حالی که در روزهای اول، امیرانتظام در حاشیه به نظر می رسید، اما به یک باره به مناسبت چهلم او، ایران فردا، امیرانتظام را ماندلای ایران می خواند.

این وصف اغراق آمیز در حالی است که ماندلا یک چهره ضد استعماری و حتی طرفدار مبارزه مسلحانه است و امیرانتظام نه تنها مخالف استعمار نبود، که حتی در جهت مطامع آنها کارکرد و نوشت.

نکته دیگر، پیرامون مرگ او این بود که رسانه های سلطنت طلب با وجود داشتن هدفی مشترک با جریان ملی و امیرانتظام ـ که همانا اسقاط ولایت فقیه است ـ پوششی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ ماندلا شدن 40 روز پس از مرگ

یادداشت/ ماندلا شدن 40 روز پس از مرگ