مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مهر 1397 ساعت 02:552018-09-24پزشكي

وضعیت شیوع و عوامل بروز شپش سر در دانش آموزان + توصیه های وزارت بهداشت


مدیر گروه بیماری های منتقله از آب و غذا مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح راه های انتقال، پیشگیری و درمان شپش سر، تاکید کرد که میزان شیوع و بروز شپش در مدارس زیاد نیست و در صورت آلودگی دانش آموز، - وضعیت شیوع و عوامل بروز شپش سر در دانش آموزان + توصیه های وزارت بهداشت مدیر گروه بیماری های منتقله از آب و غذا مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح راه های انتقال، پیشگیری و درمان شپش سر، تاکید کرد که میزان شیوع و بروز شپش در مدارس زیاد نیست و در صورت آلودگی دانش آموز، مانعی برای مدرسه رفتن وجود ندارد.

دکتر بابک عشرتی در گفت وگو با ایسنا، درباره میزان شیوع و بروز شپش میان دانش آموزان، گفت: در مورد شپش گزارش های بسیاری از موارد مشابه کاذب، وجود دارد؛ این درحالیست که موارد واقعی شپش در بین دانش آموزان کم است.

برای مثال گاها گزارشی از مدارس به دست می رسد که حاکی از آن است که شپش در بین دانش آموزان زیاد است، اما بررسی های ما، تعداد کمی از آلودگی (کمتر از 10 درصد و شاید هم کمتر) را نشان می دهد.

بنابراین در واقعیت تعداد موارد شیوع شپش در مدارس زیاد نیست.

عشرتی با بیان اینکه شپش سر، بیماری نیست، درباره راه های تشخیصی آن گفت: حشره شپش روی سر به ندرت دیده می شود و تنها رشک های (تخم ها) این حشره روی سر مشخص است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت شیوع و عوامل بروز شپش سر در دانش آموزان + توصیه های وزارت بهداشت

وضعیت شیوع و عوامل بروز شپش سر در دانش آموزان + توصیه های وزارت بهداشت