مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مهر 1397 ساعت 16:202018-09-24اقتصادي

افزایش حجم صادرات به آسیای میانه


معاون هماهنگی امور اقتصادی ومنابع انسانی استانداری خراسان رضوی از رشد 28 درصدی صادرات استان طی 5 ماهه امسال نسبت به همین زمان در سال گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، قربان میرزایی با بیان این مطلب، اظهار کرد: حجم صادرات استان در 5 ماهه امسال یک میلیون و 118 هزار تن به ارزش 933 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 24 درصد و از نظر ارزشی 31 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه امسال رشد برنامه ریزی شده برای صادرات استان 12 درصد است، افزود : تاکنون رشد خوبی در این حوزه داشته ایم و امید است این روند حفظ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: امسال برخلاف سال های گذشته صادرات به کشورهای آسیای میانه از رشد خوبی برخوردار است و به جز ترکمنستان که رشد چندانی نداشته، صادرات به تاجیکستان با رشد ارزشی 9 درصد ، ازبکستان 119 درصد، قزاقستان 12 درصد و قرقیزستان 11 درصد شرایط نسبی خوبی داشته که این امر بیانگر تغییر روند رو به کاهش صادرات ما به آسیای میانه، طی 5 ماهه امسال بر عکس شده است.

میرزایی تصریح کرد: در حوزه صادرات، زعفران همچنان در ردیف اول کالاهای صادراتی استان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش حجم صادرات به آسیای میانه

افزایش حجم صادرات به آسیای میانه