مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مهر 1397 ساعت 15:362018-09-24اقتصادي

سرانجام شاهرگ حیاتی اصفهان در دست بررسی/ لوله گذاری در مسیر زاینده رود آری یا خیر؟


پس از نبود مدیریت یکپارچه در حوضه آبریز زاینده رود و عدم ساماندهی برداشت های غیرمجاز که منجر به جاری نشدن زاینده رود شد، چندیست که طرح لوله گذاری 52 کیلومتری در مسیر رودخانه مورد بحث قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، در سال های اخیر کاهش شدید بارندگی، نبود مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده رود، عدم ساماندهی برداشت های غیرمجاز و بی رویه، عدم تعیین دقیق میزان حقابه ها و سهم آبه ها، عدم آموزش کافی و نبود تسهیلات ویژه برای تغییر آبیاری کشاورزی و.

از جمله مواردی هستند که به گفته کارشناسان منجر به جاری نشدن زاینده رود در اصفهان شده اند.

رودخانه زاینده رود در ابتدا با خشک شدن های موقتی و هم اکنون دائم روبرو شده است، این خشکی دائمی زاینده رود، به عنوان شاهرگی حیاتی و تمدن ساز سبب کاهش تأثیرگذاری های این رودخانه در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، صنعتی، گردشگری و.

در استان شده است.

تا به امروز طرح های مختلفی به منظور حل بحران خشکی زاینده رود ارائه شده که تازه ترین خبر، بحث داغ طرح لوله گذاری 52 کیلومتری در بخش هایی از مسیر رودخانه است که به جای جاری کردن آب در بخش هایی از مسیر رودخانه، به وسیله لوله گذاری میزان هدررفت آب انتقال یافته کاهش یابد و همه شهرستان ها در هر سال به نسبت سهمی که از آب دارند به شکل حق آبه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانجام شاهرگ حیاتی اصفهان در دست بررسی/ لوله گذاری در مسیر زاینده رود آری یا خیر؟

سرانجام شاهرگ حیاتی اصفهان در دست بررسی/ لوله گذاری در مسیر زاینده رود آری یا خیر؟