مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مهر 1397 ساعت 12:552018-09-24اقتصادي

پدیده تورم، چالش اقتصادی چند دهه اخیر در ایران


بی تردید یکی از مهم ترین چالش های اقتصاد ایران در چند دهه گذشته پدیده تورم بوده است.

- این معضل اقتصادی از طریق تأثیرگذاری بر رشد اقتصاد، سرمایه گذاری، اشتغال و توزیع درآمد و حتی سیاسی و اجتماعی یک کشور و به صورت کلی تر بر زندگی همه شهروندان کشور تحت تأثیر قرار دهد.

در سه دهه اخیر نرخ تورم در کشور ایران همواره دو رقمی بوده است و به همین دلیل برنامه ریزان اقتصادی جهت مهار و کنترل تورم بررسی هایی انجام داده روش های زیادی پیشنهاد و عملی کردند و دولتمردان نیز سیاست های متنوعی در این زمینه اجرایی کردند اما نکته قابل مشاهده و برجسته در این مورد عدم موفقیت برنامه ها و غیرقابل کنترل درآوردن تورم توسط مجموعه تصمیم گیران به شکلی که نرخ تورم به زیر ده درصد حرکت نکرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، در چند ماهه گذشته تورم به صورت پایدار افزایش یافت و این معضل مزمن اقتصاد ایران هزینه های بسیار زیادی هم بر شهروندان و هم اقتصاد ایران وارد آورد.

این نوع تورم باعث کاهش نرخ رشد اقتصادی و به دنبال آن کاهش سطح رفاه عمومی می شود و از طرف دیگر باعث تغییر توزیع درامد و ثروت و رفاه به زیان اقشار کم درآمد جامعه خواهد شد.

در خصوص توضیح تورم ایجاد شده در کشور باید گفت در اقتصاد از نوعی تورم نام برده می شود که بیشتر در کشورهای درحال توسعه مثل ایران به علت عدم وج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدیده تورم، چالش اقتصادی چند دهه اخیر در ایران

پدیده تورم، چالش اقتصادی چند دهه اخیر در ایران