مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مهر 1397 ساعت 12:552018-09-24فناوري

سرقت 60 میلیون دلار بیت کوین از یک صرافی ژاپنی


مجرمان سایبری و هکرها نزدیک به 60 میلیون دلار از یک صرافی در ژاپن را به سرقت برده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وب سایت Cyber Security News ، از آنجا که این روزها تب استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده در کشورهای مختلف جهان بالا گرفته است، کاربران و هکرهای بسیاری نیز از ابر رایانه هایی که پردازنده و کارت گرافیک های بسیار قدرتمندی دارند، برای استخراج و ماینینگ ارزهای مجازی استفاده می کنند و در این طریق هم درآمدهای هنگفتی را کسب می کنند.

بر اساس گفته های تحلیلگران، زمانی که بیت کوین در سال 2009 برای نخستین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا کرد، ارزش آن حتی از یک دلار هم کمتر بود، اما در ماه های گذشته حتی تا مرز 20 هزار دلار هم رسید.

در واقع، فناوری بیت کوین که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند و همچنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می ماند.

هکرها و مجرمان سایبری به سمت و سوی ارزهای دیجیتالی گرایش بیشتری پیدا کرده اند چرا که سرقت پول های هنگفت از این طریق برایشان بسیار آسان تر، کم هزینه تر و کم خطرتر از سایر روش های دیگر است.

یکی از دلایلی که بسیاری از کشورها بخصوص در ابتدای آغاز بکار ارزهای مجازی نظیر بیت کوین، نقل و انتقالات پول از این طریق را ممنوع اعلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرقت 60 میلیون دلار بیت کوین از یک صرافی ژاپنی

سرقت 60 میلیون دلار بیت کوین از یک صرافی ژاپنی