مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مهر 1397 ساعت 10:052018-09-24بين الملل

گسترش دایره اختلافات کردها بر سر ریاست جمهوری عراق/20 نامزد وارد گردونه رقابت شدند


مهلت ارائه درخواست های نامزدی برای ریاست جمهوری عراق به پایان رسید در حالی که 20 تن برای این پست نامزد شده اند اما دایره اختلافات بین احزاب کرد در زمینه توافق بر سر معرفی یک نامزد برای این پست گسترش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، دفتر اطلاع رسانی پارلمان عراق در بیانیه ای اعلام کرد، بررسی درخواست های نامزدی طبق بندهای مطرح شده در قانون انتخاب رییس جمهوری انجام خواهد گرفت و بعد از آن اسامی به پارلمان داده می شود تا در مورد آنها رای گیری کند.

این در حالی است که یک منبع در حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی از نامزدی فواد حسین رییس دفتر ریاست اقلیم و فرد نزدیک به مسعود بارزانی برای پست ریاست جمهوری خبر داد.

فؤاد حسین قبلا عضو حزب اتحاد میهنی بوده که بعدا عضو حزب بارزانی شد.

چهارشنبه گذشته نیز حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، دیگر حزب اصلی در اقلیم و وابسته به خانواده جلال طالبانی، رییس جمهوری فقید عراق برهم صالح را برای این پست نامزد کرد.

نامزدی حسین در میان اختلافات بین دو حزب اصلی (دموکرات و اتحادیه میهنی) بر سر حق هر یک از آنها برای تصدی این پست مطرح شد.

این بار حزب دموکرات خواهان پست ریاست جمهوری است و انحصار آن به یک حزب کرد خاص را درست ندانسته و این پست را سهم تمام کردها می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش دایره اختلافات کردها بر سر ریاست جمهوری عراق/20 نامزد وارد گردونه رقابت شدند

گسترش دایره اختلافات کردها بر سر ریاست جمهوری عراق/20 نامزد وارد گردونه رقابت شدند