مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مهر 1397 ساعت 08:502018-09-24اقتصادي

صرفه جویی 60 درصدی آب با ممنوعیت کشت برنج در چهارمحال و بختیاری


مدیر آب، خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاوررزی چهارمحال و بختیاری گفت: با ممنوعیت کاشت برنج و کاهش 60 درصدی کشت این محصول در سال جاری نسبت به سال گذشته، - 60 درصد در مصرف آب صرفه جویی شد.

سیدطاهر نوربخش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی کشت برنج با توجه به شرایط خشکسالی موجود در تمام استان ها به جز سه استان شمالی کشور ممنوع شده است.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری نیز کشت برنج در حوزه زاینده رود بسیار محدود و در حدود چهار هکتار برنج کاری انجام شده است و در حوزه کارون نیز کشت برنج در منطقه لردگان و اردل است که با توجه به روند خشکسالی به شدت کاهش یافته است.

نوربخش با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی از برنج کاری حمایت نمی کند، ادامه داد: در برنج کاری هیچ نهاده کشاورزی و کمک فنی اعتباری داده نمی شود و امروز با شرایط کم آبی این امر عقلانی نیست و باید کشت برنج حذف شود.

وی تصریح کرد: به جای برنج، کشت جایگزین داشتیم و سعی شد تا الگوی کشت دیگری همانند ذرت علوفه ای کم آب بر و گیاهان دارویی تعریف شود.

نوربخش با اشاره به اینکه برای یک هکتار کشت برنج حدود 12 هزار مترمکعب آب نیاز است، اضافه کرد: کشت برنج در خشکسالی موجود، نباید صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی 60 درصدی آب با ممنوعیت کشت برنج در چهارمحال و بختیاری

صرفه جویی 60 درصدی آب با ممنوعیت کشت برنج در چهارمحال و بختیاری