مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مهر 1397 ساعت 23:512018-09-23بين الملل

فرانسه: باید روابط عادی تجاری با ایران حفظ شود


وزیر خارجه فرانسه به لزوم تداوم روابط تجاری با ایران و پایبندی کشورش به برجام اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، وزیر خارجه فرانسه روز شنبه بار دیگر بر لزوم حفظ توافق هسته ای تأکید کرد و گفت: روابط عادی تجاری باید با ایران حفظ شود.

به نوشته وبگاه آرمنیا نیوز ژان ایو لو دریان وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با نشریه لوموند گفت: تا زمانی که ایران به تعهد های توافق وین (برجام) احترام بگذارد، فرانسه هم به تعهد های این توافق احترام خواهد گذاشت.

وی در ادامه افزود که لازم است از آمریکا در زمینه این که کدام بخش های اقتصادی تحت تاثیر تحریم ها قرار دارد، توضیحاتی خواسته شود.

وزیر خارجه فرانسه در این مصاحبه همچنین بر لزوم داشتن روابط معمول تجاری با ایران، به خصوص در زمینه داروسازی و کشاورزی تأکید کرد.

این هفته در آستانه آغاز مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم نخست وزیر انگلیس هم که به نیویورک سفر کرده، در گفتگو با یک رسانه آمریکایی به صراحت گفت که ایران به تعهد های خود در توافق هسته ای سال 2015 پایبند باقی مانده است.

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) میان ایران و 5 کشور دیگر (آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه) به اضافه اتحادیه اروپا در تیر ماه سال 1394 (2015 میلادی) به دست آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه: باید روابط عادی تجاری با ایران حفظ شود

فرانسه: باید روابط عادی تجاری با ایران حفظ شود