مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مهر 1397 ساعت 21:562018-09-23اقتصادي

نامه صادرکنندگان غیرنفتی به روحانی/ پیمان سپاری ارزی را لغو کنید


اتحادیه های صادرکننده کالای غیرنفتی بخش خصوصی کشور در نامه ای به رییس جمهور، خواستار لغو مصوبه بانک مرکزی در خصوص پیمان سپاری ارزی به دلیل تاثیر آن در آشفتگی بخش صادرات شدند.

- به گزازش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در این نامه آمده است: مجموع صادرات غیرنفتی بخش خصوصی واقعی 5 میلیارد تا 7 میلیارد دلار است که موجب اشتغال حدود 20 میلیون نفر بدون استفاده از هر گونه رانت دولتی می شود؛ بنابراین، وضع مقررات یکسان برای این گروه از صادرکنندگان با صادرکنندگان مواد پتروشیمی و فولاد و سایر بنگاه های خصولتی نه منطقی و نه منصفانه است.

نویسندگان این نامه نسبت به از بین رفتن میلیون ها شغل در حوزه کشاورزی و فرش هشدار دادند و افزودند: قیمت تمام شده بیشتر محصولات صادراتی غیر نفتی همچون کالا های کشاورزی، مواد معدنی، فرش و سایر اقلام تحت تاثیر نرخ دلار آزاد افزایش یافته است، اما الزام به فروش در سامانه نیما، سد و مانعی برای صادرات غیر نفتی به وجود می آورد.

اتحادیه صادرکنندگان کالا های غیرنفتی در تشریح مشکلات اجرایی این دستورالعمل نوشت: در سامانه ارزی نیما ساز و کار چنان است که ارز صادراتی باید تحت اختیار بانک ایرانی یا صرافی مجاز ایرانی قرار گیرد که با توجه به وضعیت فعلی ارسال وجوه به بانک های ایرانی فقط در شرایط خاص و کشور های خاص عملی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه صادرکنندگان غیرنفتی به روحانی/ پیمان سپاری ارزی را لغو کنید

نامه صادرکنندگان غیرنفتی به روحانی/ پیمان سپاری ارزی را لغو کنید