مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مهر 1397 ساعت 12:202018-09-23سياسي

عمر زندگی مشترک بیشتر متقاضیان طلاق توافقی، یک سال است


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: زوجین خواستار طلاق توافقی عمدتا کم سن و با ازدواج با عمر یک تا سه سال هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدباقر الفت در نشستی که با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس درمحل معاونت تشکیل شد، افزود: متاسفانه در دادگاه­ ها با درخواست طلاق­ توافقی مواجه­ هستیم که عمر ازدواج زوجین متقاضیان این نوع طلاق، زیر یک­سال است .

وی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری را متمرکز شدن درکاهش از این نوع طلاق­ ها و دعاوی خانواده، دانست و ادامه داد: با بررسی طلاق­توافقی درسنین پایین، درمی­یابیم این­کار به شکلی از فساد می­انجامد چون فرد دچار مشکلات عاطفی می ­شود و باتوجه به جوان بودن آنان، این نوع طلاق به روند فساد اخلاقی کمک می کند.

این مقام ­قضایی با اشاره به وجود گسست­ فرهنگی میان فرزندان و والدین، اظهارداشت: فرزندان آنگونه که باید از والدین تبعیت نمی­ کنند و دروس زندگی را از خانواده نمی پذیرند؛ لذا مهارت زندگی مشترک را در زمان تجرد از والدین نمی آموزند و وقتی وارد زندگی­ مشترک می­ شوند حقوق و تکالیفشان را نمی­ دانند و نمی توانند روابط عاطفی مناسبی با یکدیگر داشته باشند.

معاون اجتماعی قوه قضاییه با بیان اینکه کمبود مهارت­ های زندگی­ مشترک عمده علت طلاق توافقی در سنین نخست ازدواج است گفت: آموزش های پیش از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمر زندگی مشترک بیشتر متقاضیان طلاق توافقی، یک سال است

عمر زندگی مشترک بیشتر متقاضیان طلاق توافقی، یک سال است