مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مهر 1397 ساعت 11:302018-09-23اقتصادي

سایه تهدید نخود روسی بر سر نخود ایرانی


نخود ایرانی که روزگاری هندی ها و پاکستانی ها برایش سر و دست می شکستند حالا در سایه بی تدبیری مدیران، در کشور خود هم خریداری ندارد و آرام آرام در بازارهای داخلی جای خود را به نخودهای روسی می دهد! - نخود ایرانی که روزگاری هندی ها و پاکستانی ها برایش سر و دست می شکستند حالا در سایه بی تدبیری مدیران، در کشور خود هم خریداری ندارد و آرام آرام در بازارهای داخلی جای خود را به نخودهای "روسی" می دهد! به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، در حالی سرانه مصرف نخود هر ایرانی دو کیلوگرم است و در مجموع تولید 160 هزار تن نخود جوابگوی نیاز داخلی است که در ایران سالانه حدود 300 هزار تن نخود تولید می شود و این یعنی دو برابر نیاز داخل، اما در همین شرایط و با وجود این میزان تولید، تنها در 9 ماهه ابتدای سال گذشته بیش از 88 هزار تن نخود وارد کشور شده که عمده واردات آن نیز از کشور روسیه است.

نخودهایی که با قیمت ارزان و کیفیت پایین از روسیه وارد می شوند و حالا با تصاحب بازار داخلی، اشتغال صدها هزار نخودکار کشور و سرنوشت نخود ایرانی را در معرض تهدید قرار داده اند.

تهدیدی که به گفته رییس شورای ملی نخود ایران اگر دیر بجنبیم رنگ واقعیت بخود می گیرد و نخود ایرانی در سالهای نه چندان دور برای همیشه به دست فراموشی سپرده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه تهدید نخود روسی بر سر نخود ایرانی

سایه تهدید نخود روسی بر سر نخود ایرانی