مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مهر 1397 ساعت 10:302018-09-23دانش

ساخت نانوداربست استخوانی با قابلیت رهاسازی موضعی دارو در موضع


محققان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از پرینترهای سه بعدی داربست های پوشش داده شده با نانو سیلیکا را عرضه کردند که به گفته آنها به منظور جلوگیری از عوارض داروهای ضد التهاب، - این دارو بر روی این داربست بارگذاری شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ملیکا صحرانورد، مجری طرح با بیان اینکه وقتی اندامی آسیب جزیی می بیند، به مرور زمان توسط بدن ترمیم می شود، ادامه داد: اما اگر آسیب زیاد باشد، بدن نمی تواند آن را ترمیم کند؛ از این رو نیاز به داربست های سلولی برای ترمیم بافت آسیب دیده است.

وی با اشاره به افزایش جمیعت میانسال در جوامع، خاطر نشان کرد: با افزایش سن آسیب بافت استخوان شیوع بیشتری می یابد، بنابراین ساخت داربست به روش های مهندسی بافت به کمک این دسته از بیماران آمده است.

صحرانورد، تولید داربست های کلسیم سولفات را از دستاوردهای این تحقیق عنوان کرد و یادآور شد: در این مطالعات با استفاده از پرینتر سه بعدی اقدام به تولید این داربست کردیم.

استفاده از پرینتر سه بعدی امکان طراحی و کنترل پارامترهای ساخت داربست را برای ما فراهم کرد.

این محقق، داربست ساخته شده را از نوع داربست کلسیم سولفاتی دانست که برای افزایش استحکام داربست، بر روی آن پوشش نانو سیلیکا ایجاد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نانوداربست استخوانی با قابلیت رهاسازی موضعی دارو در موضع

ساخت نانوداربست استخوانی با قابلیت رهاسازی موضعی دارو در موضع