مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مهر 1397 ساعت 10:242018-09-23بين الملل

یکم مهرماه روز اقدامی بی­ سابقه در تاریخ جنگ های هوایی


سی و یک سال پیش در چنین روزهایی در حالی که تابستان آخرین روزهایش را سپری می کرد و دانش آموزان آماده می شدند تا سال تحصیلی جدید را آغاز کنند رژیم بعثی عراق خود را برای حمله به ایران آماده می کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سی و یک شهریور 1359 در زمره روز های فراموش­ نشدنی تاریخ معاصر ایران به شمار می­ رود.

در این روز با بمباران هوایی فرودگاه ­ها و شهر های مهم ایران توسط هواپیما های عراقی و سپس تهاجم گسترده نیرو های زمینی این کشور به قلمرو ایران در طول مرز مشترک دو کشور، تجاوز نظامی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید.

رژیم بعثی عراق، پس از اقدام به این تجاوز، همواره کوشید تجاوز نظامی خود را با توسل به یک رشته بهانه­ ها موجه جلوه دهد.

واقعیت این است که انقلاب اسلامی نه تنها سبب از بین رفتن جزیره ثبات غرب در منطقه شده بود، بلکه تمامی الگو ها و هنجار های مورد نظر غرب در منطقه را برهم زده بود.

علاوه بر آن قدرت­ های استکباری از این نگران بودند که ثبات موردنظر آنان در خاورمیانه و همچنین جریان آرام و مطلوب نفت از خلیج­فارس، با تثبیت انقلاب اسلامی ایران به خطر بیفتد.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این بود که صدام از تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر جمعیت شیعیان عراق به هراس افتاده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکم مهرماه روز اقدامی بی­ سابقه در تاریخ جنگ های هوایی

یکم مهرماه روز اقدامی بی­ سابقه در تاریخ جنگ های هوایی