مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مهر 1397 ساعت 02:202018-09-22فرهنگي

کمرنگ شدن روح تشیع در شعر آیینی


سیدعلی میرافضلی در بررسی میزان بازشناسی واقعه عاشورا در شعرهای آیینی امروز می گوید: با وجود این که در دو، سه دهه اخیر الگوهای خوبی در خلق شعر آیینی داشته ایم اما امروزه گرایش عمده شاعران ما اظهار ارادت و مرثیه گویی است و کمتر با روح تشیع سر و کار دارند .

- سیدعلی میرافضلی در بررسی میزان بازشناسی واقعه عاشورا در شعرهای آیینی امروز می گوید: با وجود این که در دو، سه دهه اخیر الگوهای خوبی در خلق شعر آیینی داشته ایم اما امروزه گرایش عمده شاعران ما اظهار ارادت و مرثیه گویی است و کمتر با روح تشیع سر و کار دارند و بیشتر به مرثیه خوانی بسنده می کنند.

این شاعر در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر بی توجهی شاعران به روح تشیع ادامه داد: عمدتا حرکت شاعران جوان ما به این سمت بوده و جشنواره ها هم آن ها را به این سمت ترغیب کرده اند و یک اقبال عمومی کاذب نیز در پشت این حرکت وجود دارد.

او افزود: ما باید روح معنوی مذهب را به طور نامحسوس در شعر بیاوریم و شعرهایی هم موفق بوده اند که توانسته اند این کار را انجام دهند و از مفهوم معنوی مذهب در زبان شعر و همچنین از خلاقیت و نوآوری استفاده کنند؛ اما کارهایی که شنیده ایم عمدتا کارهایی هستند که با سطح ظاهری تشیع کار دارند و تا حدودی سطحی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمرنگ شدن روح تشیع در شعر آیینی

کمرنگ شدن روح تشیع در شعر آیینی