مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 شهریور 1397 ساعت 18:202018-09-22بين الملل

ایران به کنار؛ اوپک با آبروی خود چه می کند؟!


بازی ریاکارانه بعضی اعضای اوپک با هدف انزوای ایران، اظهارنظرهای غیرمسوولانه مبنی بر جبران کمبود نفت، تلاش برای تقویت نهادهای معارض با منافع اوپک، - این سازمان را به قول نماینده ایران در هیات عامل اوپک به شیر بی یال و دم و کوپال تبدیل کرده که کسی از نعره های آن نمی ترسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با عدم شرکت زنگنه وزیر نفت ایران در نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیر اوپک در الجزایر و همزمان با تلاش های آمریکا و بعضی کشورهای منطقه خلیج فارس برای جبران کسری نفت ایران در بازارهای جهانی در صورت تحریم ها، طلای سیاه یک بار دیگر به صدر اخبار اقتصادی آمده است.

با اینکه آمریکا تلاش می کند اجلاس الجزایر را مهم جلوه دهد، زنگنه آن را بی اهمیت می داند؛ زیرا کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک (JMMC) اختیار قانونی ندارد و از نظر حقوقی دارای صلاحیت نیست که درباره هیچ مسئله ای به تصمیم برسد.

نظارت آن هم تعیین کننده نیست.

این نهاد تنها نظارت و بررسی می کند و به نشست وزارتی گزارش ارائه می دهد.

اما موضوع مهم تر آن است که بعضی اعضای اوپک به سردمداری عربستان سعودی، آبروی 60 ساله این سازمان را به حراج گذاشته اند و برخلاف تعهدات قبلی خود اقدام به افزایش تولید کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران به کنار؛ اوپک با آبروی خود چه می کند؟!

ایران به کنار؛ اوپک با آبروی خود چه می کند؟!