مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 شهریور 1397 ساعت 14:052018-09-22اقتصادي

آغاز برداشت میگو از مزارع گلستان


معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان با اشاره به آغاز برداشت میگو در مزارع پرورش میگو گمیشان، گفت: پیش بینی می شود امسال 2500 تن میگو از مزارع گمیشان برداشت شود که نسبت به سال گذشته بیش از 60 درصد افزایش خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از شیلات گلستان، مهندس محمود سقلی در مراسم آغاز برداشت میگو از مزارع گلستان که با حضور مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران برگزار شد، اظهار کرد: عملیات رهاسازی بچه میگو در اردیبهشت ماه سالجاری آغاز و 830 هکتار را با ذخیره سازی 2 میلیون قطعه بچه میگو زیر کشت بردیم.

وی افزود: بیش از 60 تا 70 درصد میگوهایی که صید آن آغاز شده به وزن صادراتی رسیده اند و با توجه به 6 واحد عمل آوری در سطح استان می توانیم عمل آوری 2500 تن را بر اساس برنامه انجام دهیم.

سقلی خاطرنشان کرد: عمدتاً مثل سال های گذشته 80 تا 85 درصد بسته بندی واحدهای عمل آوری ما به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی و کشور چین صادر شده است.

وی با بیان این که تلاش داریم توسعه 4 هزار هکتاری در مجتمع پرورش میگو گمیشان ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در عرصه فعال پرورش میگو گمیشان 1200 نفر که عمدتاً از نیروهای بومی منطقه هستند در بخش های پرورش، صید، عمل آوری و بسته بندی میگو مشغول به فعالیت اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت میگو از مزارع گلستان

آغاز برداشت میگو از مزارع گلستان