مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 شهریور 1397 ساعت 10:452018-09-22بين الملل

تصاویر کمتر دیده شده از روزهای آغازین حمله عراق به ایران


سی و چهار سال پیش در چنین روزهایی در حالی که تابستان آخرین روزهایش را سپری می کرد و دانش آموزان آماده می شدند تا سال تحصیلی جدید را آغاز کنند رژیم بعثی عراق خود را برای حمله به ایران آماده می کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگر فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در 31 شهریورماه 1359 صدام حسین دیکتاتور وقت عراق که از مدت ها قبل نقشه حمله به ایران را در سر می پروراند، تحولات داخلی ایران و انقلاب نوپای اسلامی را فرصتی برای دست اندازی به خاک ایران دانست و از هوا و زمین به کشور یورش آورد.

صدام حسین که در آن تاریخ از حمایت دولت های غربی و شرقی برخوردار بود فرمان تجاوز را با پاره کردن پیمان 1975 الجزایر در مقابل دروبین های تلوزیون صادر کرد و ادعا کرد یک هفته دیگر در تهران خواهد بود.

در روز های نخست تجاوز، ارتش عراق بدون مانع جدی در مرز ها تا دروازه های اهواز و خرمشهر پیش آمد، اما به زودی با فرمان تاریخی امام (ره) ارتش و نیرو های مردمی بدون امکانات، تجهیزات و حتی آموزش های نظامی دست به مقابله زدند و آنان را به عقب راندند.

در کنار نیرو های داوطلب و مردمی که در آن زمان از همه توان خود برای بیرون راندن دشمن خارجی استفاده می کردند عکاسان خبری ایران از نخستین لحظات ببماران خود را به مناطق عملیاتی رساندن و سعی در ثبت مستند مهمترین لحظات تاریخ معاصر ایران کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصاویر کمتر دیده شده از روزهای آغازین حمله عراق به ایران

تصاویر کمتر دیده شده از روزهای آغازین حمله عراق به ایران