مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 شهریور 1397 ساعت 08:302018-09-22اقتصادي

احتمال کشت دیرهنگام کشاورزان شرق اصفهان در صورت بارش مناسب


مدیرامور زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به خرید تضمینی 101 هزار تن گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان استان، گفت: بعید است در مقطع زمانی کنونی آب برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان تامین شود، - اما اگر نزولات جوی پاییز مناسب باشد کشت دیرهنگام انجام می شود.

محمدرضا افلاکی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت کشت گندم و جو در سال زراعی 97-96 در استان اصفهان، اظهار کرد: سطح زیر کشت آبی و دیم گندم نسبت به سال زراعی گذشته حدود 29 هزار هکتار کاهش یافته است.

وی افزود: براین اساس تولید گندم در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی 96-95 از 250 هزار تن به 152 هزار تن کاهش یافته است که نزدیک به 101 هزار تن گندم با نرخ 1300 تومان از کشاورزان استان خرید تضمینی شده است، هم چنین میزان تولید جو 140 هزار تن است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص برنامه کشت گندم در استان با توجه به بحران آبی در سال زراعی 98-97، گفت: مطابق برنامه ابلاغی تهران و با پیش بینی تولید 170 هزار تن، برای سال آبی جدید قرار است 40 هزار هکتار گندم آبی و 16 هزار هکتار گندم دیم کشت شود.

افلاکی درباره کمبود گندم با توجه به کاهش زیر کشت آن به دلیل بی آبی در استان اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان تامین کننده نیاز اصلی گندم خود نیست، با این وجود در سال زراعی 97-96 نزدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال کشت دیرهنگام کشاورزان شرق اصفهان در صورت بارش مناسب

احتمال کشت دیرهنگام کشاورزان شرق اصفهان در صورت بارش مناسب