مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 شهریور 1397 ساعت 20:412018-09-21بين الملل

ترکیه خواستار ایجاد آتش بس کامل در سوریه شد


وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه با همتایان ایرانی و روس خود در نیویورک دیدار خواهد کرد، از لزوم ایجاد آتش بس کامل در سوریه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، مولود چاووش اوغلو ، وزیر امور خارجه جمعه (30 شهریور) گفت که بعد از توافق سوچی بین روسیه و ترکیه باید یک توافق آتش بس کامل در سوریه ایجاد شود.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، چاووش اوغلو در این ارتباط گفت: آنچه باید بعد از توافق سوچی انجام داد ایجاد آتش بس کامل در سوریه و تمرکز بر راه حل سیاسی است .

اشاره وزیر امور خارجه ترکیه به توافق اخیر بین آنکارا و مسکو در مورد استان ادلب است که طی آن، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان ، رؤسای جمهور روسیه و ترکیه دوشنبه این هفته (17 سپتامبر/25 شهریورماه) از توافق دو کشور برای ایجاد منطقه غیرنظامی در ادلب میان نیرو های ارتش سوریه و شبه نظامیان به وسعت 15 کیلومتر مربع خبر داد.

چاووش اوغلو همچنین از دیدار خود با وزرای امور خارجه ایران و روسیه در حاشیه نشست آینده مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان خبر داد.

ایران، ترکیه و روسیه به عنوان تضمین کنندگان روند آستانه چهارم، در مورد ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه که یکی استان ادلب یکی از آن هاست، همکاری دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه خواستار ایجاد آتش بس کامل در سوریه شد

ترکیه خواستار ایجاد آتش بس کامل در سوریه شد