مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 شهریور 1397 ساعت 09:452018-09-21اقتصادي

هر ایرانی به طور متوسط سالانه 8 کیلوگرم زباله الکترونیک تولید می کند


مدیر یکی از شرکت های دانش بنیان اعلام کرد: هر ایرانی به طور متوسط سالانه 8 کیلوگرم پسماند الکترونیک شامل انواع موبایل، لپ تاب، تبلت، کامپیوتر رومیزی، - وی ادامه داد: حدود 15 سال بازیافت پسماند شهری را مورد مطالعه و پژوهش قرار دادم و از اغلب سایت های کشور مانند کهریزک تهران، محمدآباد قزوین، سراوان رشت، مشهد، کرمانشاه، زنجان، اصفهان، قم و همچنین سایت بازیافت کشورهای چین، ژاپن، بلژیک، آلمان از سیستم های امحا زباله بازدید کردم و با مشاهده اینکه ورود به شهرداری ها با سختی صورت می گیرد تصمیم گرفتم کار بازیافت را به صورت محدود و متمرکز بر زباله های الکترونیک ادامه دهم.

وی اضافه کرد: با کمک دانشجویان این ایده تیرماه 96 در مرکز رشد دانشگاه امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد و هسته شرکت ما تشکیل شد.

در ادامه طی رویدادی دو هفته ای در هفته دوم مهر ماه 1396 ضمن آگاه سازی دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با خطرات بازیافت غیراصولی پسماندهای الکترونیک، نسبت به جمع آوری پسماندهای الکترونیک اقدام شد و در ادامه به پاس قدردانی از مشارکت کنندگان هدایایی نیز اهدا شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد ما دولتی بوده و حجم آن نیز بزرگ است عمده تولیدکننده زباله الکترونیک، دولت است و بر اساس قوانین اسقاط اموال دولتی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر ایرانی به طور متوسط سالانه 8 کیلوگرم زباله الکترونیک تولید می کند

هر ایرانی به طور متوسط سالانه 8 کیلوگرم زباله الکترونیک تولید می کند