مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 شهریور 1397 ساعت 06:002018-09-21اجتماعي

استخدام 300 محیط بان بومی استان ها در سال جاری


معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت از محیط زیست بااعلام کمبود حدود 4000 نفر نیروی محیط بانی، گفت: امسال قرار است 300 محیط بان بومی استان استخدام کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهندس فلاحی در یک برنامه رادیویی افزود: در حال حاضر جمعیت کل نیروهایی که در سطح مناطق حفاظت شده محیط زیست کار می کنند 3000 نفر است.

این جمعیت با توجه به شرایط کاری همیشه بر سر کار نیستند و شیفیتی کار می کنند.

وی گفت: طبق استاندارد جهانی به ازای هر هزار هکتار باید یک محیط بان وجود داشته باشد.

اما با توجه به وسعت مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست که به 17 میلیون هکتار می رسد به ازای هر 8500 هکتار یک محیط بان وجود دارد و این به معنای 8,5 برابر استانداردهای جهانی است.

معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: طبق چارت مصوب سازمان محیط زیست، باید 7340 نفر در مناطق چهارگانه باشند که در حال حاضر 50 درصد نیرو کمبود داریم که به علت کمبود بودجه است.

به گفته وی، محیط بانان ما در مناطق آزاد نیز فعالیت دارند و تمام قوانین در خصوص برخورد با متخلفان شکار و صید در مناطق حفاظت شده در مناطق آزاد نیز اجرا می شود و شکارچیان بدون پروانه حق شکار را ندارند.

معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: نیروهای ما بر اساس قانون خدمات کشوری موظف به 176 ساعت خدمت در ماه هستند درصورتیکه با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استخدام 300 محیط بان بومی استان ها در سال جاری

استخدام 300 محیط بان بومی استان ها در سال جاری