مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 شهریور 1397 ساعت 23:502018-09-20سياسي

تاثیر هیئت ها در ضعف شعر مذهبی


هیئت های مذهبی ما بعضا یک سری نقصان های ساختاری دارند و نوعی از شعر مذهبی، که از این هیئت ها مایه می گیرد نیز به همان نقصان ها دچار است.

- زهیر توکلی می گوید: هیئت های مذهبی ما بعضا یک سری نقصان های ساختاری دارند و نوعی از شعر مذهبی، که از این هیئت ها مایه می گیرد نیز به همان نقصان ها دچار است.

مصرف کننده این شعرها هیئت های مذهبی هستند که متاسفانه در میان این شعرها، شعر ضعیف زیاد است.

این شاعر در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که شاعران این گونه شعرهای ضعیف سروده شده برای هیئت ها طلب و عطشی هم برای بهتر شدن ندارند گفت: شاعران این شعرها احساس نمی کنند شعرشان ضعیف است چرا که وقتی این شعرها در هیئت ها خوانده می شوند و مخاطبان هم برای ائمه (ع) متاثر می شوند و از آن ها استقبال می کنند شاعر فکر می کند شعرهایش قوی است، اما مساله این است که مخاطب برای شنیدن شعر نیامده است بلکه می خواهد عزاداری کند.

او افزود: شاعران این شعرهای ضعیف گمان می کنند دلیل استقبال مخاطبان هیئتی قوت شعر آنان بوده در حالی که این مخاطبان هستند که حال مذهبی قوی دارند نه این که شعر شاعر قوی باشد.

توکلی ضمن برشماری آسیب های متوجه شعر مذهبی امروز بیان کرد: یکی از آسیب ها این است که افراط کنیم و حکم بدهیم که شعر حسینی ابزاری برای چیزهای دیگر همانند سیاست است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر هیئت ها در ضعف شعر مذهبی

تاثیر هیئت ها در ضعف شعر مذهبی