مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 شهریور 1397 ساعت 13:262018-09-20بين الملل

شور حسینی «مردم»؛ رمز ماندگاری آیین های مذهبی و سنتی محرم


سوز شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در میان پیروان حق هر روز بیشتر می شود و در این میانه، «مردم» بی شک رمز ماندگاری آیین های مذهبی و سنتی محرم هستند.

- سوز شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در میان پیروان حق هر روز بیشتر می شود و در این میانه، مردم بی شک رمز ماندگاری آیین های مذهبی و سنتی محرم هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، هر ساله در ماه های محرم و صفر در سراسر ایران اسلامی، کشورهای شیعه نشین و حتی در قلب اروپا و آمریکا، عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و آزادی خواهان عالم به میدان می آیند و برای سرور و سالار شهیدان (ع) به زیبایی هر چه تمام تر عزاداری می کنند.

کشور ما از دیرباز شاهد اجرایی آیین هایی بوده که در سنت و تاریخ ما ریشه دوانده و آرام آرام تا امروز برای سوگواران حسینی به یادگار مانده است؛ محرم و صفر در هر کوی و برزن، شهر و روستایی که بنگرید، آیینی خاص و پرطرفدار در عزای سیدالشهدا (ع) اجرا می شود.

تردیدی وجود ندارد که همه برنامه های عزاداری و آیین های سنتی سوگواری حسینی، به واسطه حضور مردم در صحنه جاودانه مانده و به ما به ارث رسیده است و در تمام دوره ها، نه کمک دولت ها و حکومت ها و نه ممانعت آنها از اجرای برنامه های حسینی نتوانسته است در این میان جای مردم را بگیرد یا برایشان مشکل خاصی ایجاد کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شور حسینی «مردم»؛ رمز ماندگاری آیین های مذهبی و سنتی محرم

شور حسینی «مردم»؛ رمز ماندگاری آیین های مذهبی و سنتی محرم