مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 شهریور 1397 ساعت 13:162018-09-20سياسي

وقتی اهل سنت هم برای سیدالشهدا(ع) خیرات می کنند


آیین خیرات برای سیدالشهدا(ع) از سوی اهل سنت خراسان جنوبی در روز عاشورا از آیین هایی است که در آن مردم مناطق سنی نشین با پختن غلور و آش نذری با عنوان خیرات سیدالشهدا(ع) به اطعام مردم می پردازند.

- آیین خیرات برای سیدالشهدا(ع) از سوی اهل سنت خراسان جنوبی در روز عاشورا از آیین هایی است که در آن مردم مناطق سنی نشین با پختن غلور و آش نذری با عنوان خیرات سیدالشهدا(ع) به اطعام مردم می پردازند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، با وجود آنکه یک هزار سال از مصیبت امام حسین(ع) و یاران وفادارش می گذرد اما هنوز شیعیان و مسلمانان جهان عزادار این واقعه هستند که جوانمردانه برای دفاع از دین و اسلام جان دادند.

هر چه می گذرد فرهنگ عاشورا گسترده تر می شود و آیین های عزاداری در ایران و جهان باشکوه و عظمت بیشتری برگزار می شود، در طول تاریخ نیز سنت ها و مراسمات خاصی در ایران برگزار می شده که نسل به نسل و سینه به سینه نقل و همچنان در جریان است.

روز تاسوعا در فرهنگ شیعه از دیرباز به عنوان روزی شناخته شده که عزاداران و عاشقان اهل بیت(ع) ضمن بیان فضیلت های علمدار کربلا، به مرثیه سرایی و عزاداری برای او می پردازند.

بیان رشادت ها و مصیبت های حضرت ابوالفضل(ع) در روز تاسوعای حسینی باعث شده تا برخی چنین تصور کنند که آن حضرت در روز تاسوعا به شهادت رسیده و به همی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی اهل سنت هم برای سیدالشهدا(ع) خیرات می کنند

وقتی اهل سنت هم برای سیدالشهدا(ع) خیرات می کنند