مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 شهریور 1397 ساعت 07:202018-09-20پزشكي

شایع ترین اختلالات روان در دانشجویان سال اولیِ سراسر جهان


طبق یک مطالعه بین المللی جدید، یک سوم از دانشجویان سال اولی دانشگاه های سراسر جهان علائم اختلالات روانی را از خود بروز می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هدف از این مطالعه بررسی شیوع اختلالات روانشناختی شامل افسردگی حاد، مانیا، اختلال اضطراب عمومی، اختلال هراس، اختلال مصرف الکل و اختلال مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان تازه وارد از سراسر جهان بوده است.

این یافته ها بخشی از طرح خلاقانه سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر اساس یک سری تحقیقات بهداشتی مبتنی بر وب بوده که طی چند ماه آغازین سال تحصیلی دانشگاه ها از هزاران دانشجوی تازه وارد به عمل آمده است.

در این مطالعه 35 درصد از 13 هزار و 984 دانشجویی که پرسشنامه های مربوطه را پر کرده اند، اعلام کردند که حداقل از یک اختلال روانی در طول زندگی خود رنج برده و 31 درصد از آن ها تجربه چنین اختلالاتی را در طول 12 ماه اخیر گزارش کرده اند.

این یافته حاصل ارزیابی پاسخ های دانشجویانی است که در هشت کشور صنعتی استرالیا، بلژیک، آلمان، مکزیک، ایرلند شمالی، آفریقای جنوبی، اسپانیا و ایالات متحده آمریکا پرسشنامه های مربوطه را پر کرده بودند.

افسردگی حاد و به دنبال آن اضطراب، شایع ترین اختلالات روانی میان این دانشجویان بوده و سن متوسط شروع این اختلالات در آن ها تنها 14.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین اختلالات روان در دانشجویان سال اولیِ سراسر جهان

شایع ترین اختلالات روان در دانشجویان سال اولیِ سراسر جهان