مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 شهریور 1397 ساعت 11:052018-09-19سياسي

آیین سنتی علم بندی در یزد + عکس


«علم بندی» یکی از آیین های سنتی ماه محرم در روستای طزرجان در استان یزد است که هر ساله ضمن حفظ باورهای دینی این آیین، با اعتقاد آبخواهی در بین برخی مردم این روستا برگزار می شود.

- علم بندی یکی از آیین های سنتی ماه محرم در روستای طزرجان در استان یزد است که هر ساله ضمن حفظ باورهای دینی این آیین، با اعتقاد آبخواهی در بین برخی مردم این روستا برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علم در واقع نمادی از پیکر عریان امام حسین(ع) در روز عاشوراست که مردم با پارچه هایی آن را می پوشانند و آن را در روضه خوانی ها و عزداری هایی خود حرکت داده و تشیع می کنند.

البته برخی نیز آن را نمادی از حضرت عباس(ع) می دانند و از این منظر برای ان احترام زیادی قائل هستند.

این موضوع با توجه به پیشینه ی مقدسی که از دیرباز در روستای طزرجان از توابع شهرستان تفت در مورد آن نقل شده، به آیینی سنتی و خاص در این روستا تبدیل شده است.

البته برخی اهالی روستا نیز علاوه بر اعتقادات دینی که به این مراسم دارند، معتقدند که برگزاری این مراسم باعث می شود که آب روستای آنها کم یا تمام نشود.

آیین سنتی علم بندی و علم گردانی که مختص روزهای تاسوعا و عاشورا است، در حال حاضر در چند نقطه از روستا برگزار می شود که معروفترین آنها علم عابدینی در محله سرتل عاشقان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین سنتی علم بندی در یزد + عکس

آیین سنتی علم بندی در یزد + عکس