مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 شهریور 1397 ساعت 10:052018-09-19سياسي

دهه محرم تمرین عشق و محبت است


دهه محرم تمرین عشق و محبت است و نباید از آن غافل شویم.

- حجت الاسلام قاسم متقی نیا در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه یکی از اسامی امام حسین(ع) اباعبدالله است، اَب در اباعبدالله به معنای معلم و آموزگار است، اباعبدالله یعنی معلم بندگان خداست.

وی اضافه کرد: از این جهت امام حسین(ع) را آموزگار بشریت می دانند، همچنان که پیامبر اکرم(ص) فرمود من و علی(ع) پدران این امتیم که یکی از این معانی این است که من و علی (ع) معلم و آموزگار این امتیم و یا من مبعوث به رسالت معلمی شدم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه یکی از پیامدهای مهم تعظیم شعائر عاشورا و محرم درس گرفتن از محضر آموزگار بشریت امام حسین(ع) است و در این زمینه یکی از منابع بسیار اطمینان بخش و پرمغز و موثر خطبه ها و سخنرانی های امام حسین در طول سفر و تا پایان دهه محرم است.

متقی نیا با این پیشنهاد که دعوت کنیم به یک سیستم مطالعاتی برای آشنایی با نهضت عاشورا است با این نگاه که او آموزگار است و ما محصل و دانش آموز این مکتب، عنوان کرد: امام حسین(ع) در طول دهه محرم در سخنرانی ها و اعمالش گاهی عقلانیت انسان ها را مورد خطاب قرار می دهد و مخاطب خود را عقل انسان ها قرار می دهد و در برخی جاها احساسات و عواطف انسان ها را مورد خطاب قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهه محرم تمرین عشق و محبت است

دهه محرم تمرین عشق و محبت است