مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 شهریور 1397 ساعت 09:552018-09-19اقتصادي

برای اهدای لوازم تحریر، نذر کنیم


در مدارس کشور پنج روز دیگر به روی 14 میلیون دانش آموز باز می شود.

تب و تاب خرید دفتر و مداد و کوله پشتی از روزهای ابتدایی شهریور شروع شده؛ اما آیا همه خانواده های ایرانی توانسته اند لوازم تحریر، - روپوش، کفش و کیف مناسبی برای فرزند خود تهیه کنند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فقر، عامل یک سوم بازماندگی ها از تحصیل است و کم نیستند کودکانی که تامین مایحتاج اولیه زندگی هم برای خانواده هایشان دشوار است؛ هزینه های تحصیل که بماند.

آموزش سهم مهمی از سبد خانوار با درآمدهای متوسط رو به بالا را تشکیل می دهد و به قدری مهم است که برخی از آنها از سایر هزینه های زندگی می زنند تا بتوانند فرزند خود را در مدرسه و یا کلاس فوق برنامه خوبی ثبت نام کنند.

در مقابل تهیه مایحتاج تحصیلی از توان اقشار ضعیف تر خارج است و به گفته رییس مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش در این میان مشکلات خانوار اتباع افغانستانی پررنگ تر است و هر ساله با کمک خیرین لوازم تحصیل آنها خریداری و تامین می شود.

البته امسال اوضاع دشوارتر است؛ با توجه به مشکلات اقتصادی بوجود آمده و علی رغم تاکید بر استفاده از کالای ایرانی، همان طور که اخیرا وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد قیمت برخی اقلام لوازم تحریر ایرانی تا 70 درصد هم افزایش داشته است و قطعا قیمت لوازم تحریر وارداتی نیز از این قاعده مسث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای اهدای لوازم تحریر، نذر کنیم

برای اهدای لوازم تحریر، نذر کنیم