مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 شهریور 1397 ساعت 12:352018-09-18اقتصادي

کنار کشدن دلار باز بازار مصرف 3 میلیارد نفری


درپی توافق رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه برای حذف دلار و استفاده از ارزهای ملی در مبادلات، دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: با توجه به جمعیت بالای سه میلیاردی مصرف کنندگان ایران، - چین، روسیه و ترکیه، کنار کشیدن از حوزه دلار به طور واقعی و مبادلات با پول ملی، شرایط اقتصادی کشورها برای تجارت با یکدیگر را بهتر می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به دنبال نشست اخیر رییس جمهور و وزیر نفت با مقامات اقتصادی روسیه و ترکیه، توافقات میان رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه بر اساس حذف دلار و استفاده از ارزهای ملی در مبادلات میان طرفین صورت گرفت.

در این جلسه روحانی، ولادیمیر پوتین و اردوغان توافق کردند تا بتوانند مبادلات بانکی، فروش نفت و خرید کالا را رونق دهند و دلار را از مبادلات خود حذف کنند.

بر این اساس، به گفته رییس کل بانک مرکزی ایران مقرر شده فروش نفت، خرید کالاهای اساسی، گسترش روابط بانکی، مبادله با پول های ملی طرفین با هدف حذف دلار و توسعه روابط تجاری و اقتصادی در دستور کار سه کشور قرار گیرد.

در این باره سید جلال ابراهیمی - دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه - در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مراودات ایران و ترکیه طبق توافقات مبنی بر حذف دلار از روابط مالی و استفاده از پول ملی کشورها، برای هر دو کشور (ایران و ترکیه)، تأث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنار کشدن دلار باز بازار مصرف 3 میلیارد نفری

کنار کشدن دلار باز بازار مصرف 3 میلیارد نفری