مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 شهریور 1397 ساعت 12:172018-09-18سياسي

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: قیام امام حسین(ع) حرکتی انقلابی بود، نه مسلحانه


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) حرکتی انقلابی بود، گفت: اگر قیام امام حسین(ع) یک قیام مسلحانه بود، امکانات و همراهان ایشان با هیچ تحلیل نظامی توجیه نداشت.

- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) حرکتی انقلابی بود، گفت: اگر قیام امام حسین(ع) یک قیام مسلحانه بود، امکانات و همراهان ایشان با هیچ تحلیل نظامی توجیه نداشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه در پنج روز آینده، پنج مسئله درمورد قیام امام حسین(ع) را پاسخ می دهم، گفت: مسئله اول این است که آیا قیام امام حسین(ع) مسلحانه و حرکت نظامی بوده است؟ اگر این قیام مسلحانه نبوده است چرا جنگ شده است و اگر جنگ نیست چرا ایشان آمادگی نظامی نداشتند؟ باید به این مسئله پاسخ داد که ماهیت قیام سیدالشهدا(ع) چه بوده است؟ امام جمعه مشهد تصریح کرد: در مقدمه حرکت امام حسین(ع)  دو منطق وجود دارد، که این حرکت را انقلابی نشان می دهد، اول مسئله بیعت نکردن امام حسین(ع) با یزید است و بیعت نکردن یعنی مخالفت با حاکمیت و ستیز کردن، و منطق دوم اینکه حضرت فرمودند برای جمع آوری قدرت و ثروت قیام نکردم و برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم و این به معنی آن است که خواهان اسلام در ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: قیام امام حسین(ع) حرکتی انقلابی بود، نه مسلحانه

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: قیام امام حسین(ع) حرکتی انقلابی بود، نه مسلحانه