مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 شهریور 1397 ساعت 11:172018-09-18اجتماعي

در اعتاب مقدسه عراق صورت می گیرد پذیرایی از زائران حسینی در 500 موکب عزاداری


هم زمان با ایام سوگواری سالار شهیدان در اعتاب مقدسه عراق 500 موکب عزاداری به منظور پذیرایی و ارائه خدمت به زائران برپا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، این روزها هم زمان با ایام شهادت سید و سالار شهیدان نه تنها کربلا بلکه سایر شهرهای مقدس عراق سیاه پوش شده است و خیل عظیم عاشقان حسینی هر لحظه به عزاداری می پردازند.

    شب گذشته هم زمان با شب هشتم ماه محرم دسته های عزاداری در بین الحرمین به سوگواری پرداختند و حتی با توجه به آماده شدن فضای حرم امام حسین(ع) برای عزاداری، برخی از دسته ها وارد حرم شدند و مرثیه سرایی کردند و در سوگ شهدای کربلا به ویژه حضرت علی اکبر (ع) جوان سالار شهیدان اشک ریختند.

    در گوشه و کنار کربلا موکب هایی نیز برپا شده است که هر کدام از این موکب ها به خدمت رسانی به زائران و مجاوران می پردازند که به گفته متولیان عراقی حدود 500 موکب برای دهه اول محرم در نقاط مختلف عراق از کربلا و نجف تا کاظمین و سامرا به زائران خدمت می کنند؛ به طوری که علاوه بر دادن نذری و چای عراقی، موکب هایی برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی ایجاد شده است که این موکب ها در روز عاشورا فعالیت گسترده ای خواهند داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در اعتاب مقدسه عراق صورت می گیرد پذیرایی از زائران حسینی در 500 موکب عزاداری

در اعتاب مقدسه عراق صورت می گیرد پذیرایی از زائران حسینی در 500 موکب عزاداری