مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 شهریور 1397 ساعت 10:502018-09-18سياسي

هر کسی شایستگی ورود به سِلک ذاکری اهل بیت را ندارد


فعال و پژوهشگر حوزه موسیقی در حوزه مذهب گفت: هر فردی با هر نوع خصایص اخلاقی، شایستگی ورود به سِلک ذاکری اهل بیت را ندارد چراکه نوحه خوانی آداب اخلاقی دارد و ذاکر اهل بیت نمی تواند صدایی پرطمطراقِ خاص خودنمایی داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برپایی آیین های مذهبی، مجالس مداحی و نوحه خوانی در رسای اهل بیت پیامبر اسلام (ص) بی شک یکی از جلوه های روشن محبت و پیوند مردم ایران اسلامی است و ازآنجاکه مداحی و اشعار به کاررفته در آن در صورت داشتن محتوای عالی و شیوایی ادبی به عنوان یک هنر مذهبی در فرهنگ شیعه با برانگیختن عشق ها و احساس ها، دل ها را متوجه اهل بیت علیهم السلام می کند لذا دارای جایگاه والایی است که با فراوانی مخاطبان خود می تواند بسیار تأثیرگذار و فرهنگ ساز باشد.

استحکام پایه های اعتقادات دینی و باورهای مردم و پیوند قوی و عمیق معنوی و عاطفی شیعیان با خاندان عصمت و طهارت را می توان از دست آوردهای مداحی های تأثیرگذار برشمرد.

در این میان مداحان و سینه سوختگان قدیمی با سوز دلی عجیب در میان اقشار مختلف مردم جایگاه ویژه ای دارند که باید سبک مداحی آن ها در میان مداحان تازه کار امروزی باید موردتوجه قرار می گیرد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی نیز در مقاطع مختلف تاریخی همواره بیانات و رهنمودهایی پیرامون هنر شعر و مداحی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر کسی شایستگی ورود به سِلک ذاکری اهل بیت را ندارد

هر کسی شایستگی ورود به سِلک ذاکری اهل بیت را ندارد