مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 شهریور 1397 ساعت 13:252018-09-17اقتصادي

دست درازی برخی صاحب منصبان به جنگلهای شمال!


تغییر کاربری ها و انبوه سازی در جنگل و ساحل به بهانه توسعه گردشگری نه تنها این صنعت را در شمال کشور توسعه نداد، بلکه ضررهای جبران ناپذیری بر منابع آبی و منابع طبیعی آن وارد کرده است.

- بیش از یک دهه است که اراضی مرغوب شمال به شکلی غیر اصولی مورد بهره برداری قرار گرفتند؛ زمین هایی که با رکود کشاورزی و بی توجهی به این صنعت پردرآمد، به شهرک های ویلایی و مجتمع های مسکونی تبدیل شدند تا پذیرای گردشگران و مسافران باشند.

هجوم چندین ساله انبوه سازان و افرادی متمول و حتی بعضا سرشناس به چشم انداز سبز مازندران، به جای توسعه گردشگری و اشتغال زایی عوایدی به جز تخریب منابع طبیعی به دنبال نداشته و آنچه به سوغات آورده است نابودی اقتصاد بومی و نابرابری در سطوح مختلف اجتماعی است، چه بسا که اگر کشاورزی و کشاورز مورد حمایت قرار می گرفت هرگز این فاجعه برای محیط زیست در شمال کشور رقم نمی خورد.

دستان خالی بازاریان شمال به دلیل حضور مقطعی ویلانشینان فاطمه دیلمی، گیلانی کارشناس گردشگری در گفت وگو با ایسنا، ویلا سازی در شمال کشور را به قصد توسعه گردشگری دانست و اظهار کرد: در ابتدای دهه 80 مجوزهایی برای تغییر کاربری اراضی داده شد تا سبب اشتیاق مسافران برای سکونت در شمال کشور شده و به دنبال آن گردشگری در کمربند سبز شمال گسترش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست درازی برخی صاحب منصبان به جنگلهای شمال!

دست درازی برخی صاحب منصبان به جنگلهای شمال!