مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 شهریور 1397 ساعت 11:352018-09-17سياسي

کشف یک مجسمه ابوالهول در مصر


باستان شناسان موفق به کشف یک مجسمه با سر انسان و بدن شیر در جنوب شهر اسوان در کشور مصر شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ایندیپندنت، وزیر آثار تاریخی مصر اعلام کرد این مجسمه ابوالهول که از جنس ماسه سنگ ساخته شده است در معبد باستانی کوم امبو و در جریان یک پروژه برای محافظت از این محوطه باستانی در برابر آب های زیرزمینی کشف شده است.

مصطفی وزیری دبیر کل شورای عالی آثار تاریخی مصر اعلام کرده است که این مجسمه باستانی احتمالا متعلق به دوره دودمان بطلمیوسی است که از سال 305 تا 30 پیش از میلاد نزدیک به 300 سال بر مصر باستان حکمرانی می کردند و در این صورت قدمت این مجسمه به بیش از 2000 سال می رسد.

ابوالهول، غول افسانه های مصر باستان و اسطوره اودیپ، ترکیبی از انسان و حیوان با پیکری از شیر، مزین به بال های عقاب و دارای سری شبیه سر زنان است و از دید مصریان باستان، مظهر آفتاب محسوب می شد.

مجسمه اصلی و عظیم ابوالهول در کنار اهرام ثلاثه و در ساحل غربی رود نیل واقع است و آن را بزرگ ترین مجسمه تک سنگی جهان با 73/5 متر طول، 19/3 متر عرض و 20/22 متر ارتفاع می دانند که گمان می رود به عنوان قدیمی ترین مجسمه تاریخی جهان توسط مصریان باستان در سال های 2558 تا 2532 قبل از میلاد مسیح (ع) بنا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک مجسمه ابوالهول در مصر

کشف یک مجسمه ابوالهول در مصر