مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 شهریور 1397 ساعت 17:102018-09-15اقتصادي

افزایش حقوق بالاخره خوب است یا بد؟


بعد از مطرح شدن ضرورت افزایش مجدد حقوق که به دنبال تورم و نوسانات ارزی ایجاد شد، برخی دولتی ها نگران بهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا هستند و ظاهرا دولت در حال بررسی جوانب آن است.

- با این حال بعضی کارشناسان معتقدند تورم اخیر از سمت عرضه ایجاد شده و به همین دلیل، افزایش حقوق تاثیری در وضعیت تورم نخواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بعد از آن که حقوق کارکنان دولت تا 20 درصد افزایش پیدا کرد، نوسانات ارزی و افزایش تورم باعث شد تا افزایش دوباره حقوق مورد بررسی قرار گیرد.

برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که احتمالا رقم حقوق 5 درصد دیگر بالا می رود.

با این حال از در سال جاری این مساله را به دلیل اینکه تورم از سمت عرضه و نه تقاضا ایجاد شده است، موجب تشدید تورم ارزیابی نکرد.

قدرت اله امام وردی - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد ـ اقشاری مانند کارمندان و کارگران که حقوق بگیران ثابت هستند، به دلیل اینکه نمی توانند درآمد خود را مطابق با تورم در اقتصاد بالا ببرند، متحمل بیشترین آسیب ها می شوند که لازم است دولت به شکل دستوری از آنها حمایت کند.

مقایسه متوسط درآمد سرانه ایرانیان با سایر کشورها اما در شرایطی که بسیاری خانوارهای ایرانی نگران وضعیت معیشتی خود هستند، سازمان ملل گزارشی امیدوارکننده از درآمد ایرانیان ارایه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش حقوق بالاخره خوب است یا بد؟

افزایش حقوق بالاخره خوب است یا بد؟