مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 شهریور 1397 ساعت 10:452018-09-15اقتصادي

رویش حیات سبز از فاضلاب سیاه


در دهه 60 و 70 که محیط زیست، منابع آب و حفظ آن ها اولویت اجرایی مسئولان نبود، از ابتدای شهرک انقلاب کاشان، یک جوی آب سیاه با بوی نامطبوع دیده می شد که در مسیر جاده کاشان به نوش آباد، - فاضلاب صنایع، بیمارستان ها و منازل مسکونی را به مزارع کشاورزی هدایت می کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به دنبال اعتراض ساکنان شهرک انقلاب و شهروندان نوش آباد در این سال ها و با پیگیری مدیران شرکت آب و فاضلاب کاشان،به سرانجام در سال 1380 عملیات اجرای فاضلاب شهر کاشان به تصویب رسید.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کاشان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، اظهار کرد: فاضلاب به عنوان یک معضل زیست محیطی، در جوامع شهری بیشتر خودنمایی می کند و خسارت جبران ناپذیری را بر محیط زیست تحمیل می کند.

علی دلخواه گفت: فاضلاب شهری، علاوه بر آلودگی و مشکلات ناشی از دفع غیربهداشتی برای انسان و محیط زیست، بانفوذ در چاه های جذبی باعث آلودگی منابع آب زیرزمینی می شود.

وی افزود: مشکل چاه های جذبی فاضلاب، زمانی اهمیت پیدا می کند که بدانیم سالانه 28 میلیون و 500 هزار مترمکعب معادل 80 درصد آب آشامیدنی شهروندان منطقه بزرگ کاشان از طریق چاه های آب تامین می شود و احتمال نفوذ فاضلاب به این منابع، بهداشت آب را با خطر مواجه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویش حیات سبز از فاضلاب سیاه

رویش حیات سبز از فاضلاب سیاه