مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 شهریور 1397 ساعت 10:302018-09-15اقتصادي

تخصیص اعتبار 700 میلیارد تومانی به طرح های آبخیزداری


معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها ضمن اشاره به تخصیص اعتبار 700 میلیارد تومانی به طرح های آبخیزداری کشور طی امسال گفت: استان هایی مانند خراسان رضوی، - کرمان و فارس در رده های اول از نظر سهم بری از اعتبارات هستند.

ناصر حیدری پوری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امسال 200 میلیون دلار معادل 700 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری سراسر کشور با هدف جلوگیری از هدررفت آب، فرونشست آب به سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از سیل، گسترش پوشش گیاهی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بر اساس یک سری شاخص ها و معیارهای تخصیص این بودجه بین استان های مختلف کشور تقسیم شده است، تصریح کرد: این معیارها شامل خشکسالی ها، دشت های ممنوعه آبی کشور، نرخ فرسایش و رسوب است.

استان هایی که مشکلات بیشتری در این زمینه ها داشتند امتیازات بیشتری گرفته اند و در نتیجه اعتبارات بیشتری به آن ها اختصاص داده شده است البته برای استان هایی که شرایط بهتری از نظر خشکسالی ها و فرسایش داشتند نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها با اشاره به اینکه تاکنون 17 درصد از 200 میلیون دلار دریافت شده و به استان ها تخصیص داده شده است، گفت: امیدوار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص اعتبار 700 میلیارد تومانی به طرح های آبخیزداری

تخصیص اعتبار 700 میلیارد تومانی به طرح های آبخیزداری