مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 شهریور 1397 ساعت 09:352018-09-15پزشكي

فوق تخصص چشم کودکان مطرح کرد نابینایی در کمین نوزادان نارس


فوق تخصص چشم کودکان با اشاره به اینکه نوزادانی که نارس و کم وزن به دنیا می آیند شبکیه آنها دچار مشکل می شود و بینایی آنها در خطر است، گفت: شناساسی سریع مشکلات چشمی کودکان سبب درمان بهتر خواهد شد.

- مصطفی سلطان سنجری در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در ارتباط با سلامت چشم کودکان ایرانی اظهار داشت: خوشبختانه در ایران غربالگری وضعیت بینایی و سلامت چشم از سن 4 سالگی در کودکان انجام می گیرد بنابر این مشکلات چشمی نسبت به گذشته زودتر تشخیص داده می شود.

وی افزود: افزایش و دانش عمومی و توجه بیشتر خانواده ها به کودکان خود نیز در این زمینه حائز اهمیت بوده و از طرفی متخصصین کودکان نیز ارتباط تنگاتنگی امروزه با چشم پزشکان دارند و همه موضوعات سبب شده که معاینات چشمی کودکان زودتر انجام شود.

این فوق تخصص چشم کودکان با اشاره به آمار بالای نوزادان نارس، گفت: امروزه به دلیل پیشرفت های موجود، نگهداری نوزادان نارس و  کم وزن بیشتر از گذشته شده و غربالگری و محافظت از چشم این کودکان نیز به خوبی انجام می گیرد.

سلطان سنجری گفت: نوزادانی که نارس و کم وزن به دنیا می آیند شبکیه آنها دچار مشکل می شود و بینایی آنها در خطر است که با اقدامات مناسب می توان از این مشکل پیشگیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوق تخصص چشم کودکان مطرح کرد نابینایی در کمین نوزادان نارس

فوق تخصص چشم کودکان مطرح کرد نابینایی در کمین نوزادان نارس