مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 شهریور 1397 ساعت 11:562018-09-14بين الملل

الخلیج آنلاین تشریح کرد امارات چگونه ظرف 10 ماه از شاخ آفریقا اخراج شد؟


بحران آفرینی امارات در کشورهای واقع در شاخ آفریقا هزینه ها و رویاهای آن را برای تقویت حضور نظامی خود در این منطقه مهم و ژئو استراتژیک و تاثیرگذاری بر تحولات احتمالی منطقه را از بین برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، الخلیج آنلاین در یادداشتی با این عنوان که امارات بدین طریق، طی 10 ماه از شاخ آفریقا اخراج شد ، نوشت، امارات متحده عربی در حال از دست دادن کنترل و نفوذ خود در قاره آفریقاست، به ویژه پس از ضربات مکرری که به صورت متوالی و در کوتاه مدت از این منطقه دریافت کرده است.

الخلیج آنلاین آورده است: امارات متحده عربی در مدت اخیر به تدریج کنترل خود بر شماری از بنادر دریای سرخ در جیبوتی، سومالی و سودان را از دست داد همچنین در لیبی هم احتمالا متحمل زیانی سیاسی خواهد شد.

براساس مطالعه ای که الخلیج آنلاین درباره نفوذ امارات در شاخ آفریقا بین سال های 2017 تا سپتامبر 2018 انجام داده است در این مدت امارات متحده عربی با شکستن قراردادها و پایان دادن به کار خود در این سه کشور نفوذش در آنجا را از دست داده است.

این وبگاه خبری افزود: در همین حال آینده تسلط امارات بر تصمیم سیاسی در لیبی، مبهم و در معرض تهدید است آن هم در سایه، گزارش هایی تایید نشده که از مرگ خلیفه حفتر ، ژنرال بازنشسته ارتش لیبی و اولین بازوی امارات متحده عربی در لیب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الخلیج آنلاین تشریح کرد امارات چگونه ظرف 10 ماه از شاخ آفریقا اخراج شد؟

الخلیج آنلاین تشریح کرد امارات چگونه ظرف 10 ماه از شاخ آفریقا اخراج شد؟