مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 شهریور 1397 ساعت 23:552018-09-12اقتصادي

درخواست رییس اتاق ایران از معاون رییس جمهور برای اصلاح پیمان سپاری ارزی


رییس اتاق ایران طی نامه ای به معاون اول رییس جمهور، ضمن اشاره به محدودیت های سیستم بانکی کشور برای نقل و انتقالات کارآمد پولی و همچنین نبود بستر لازم برای اجرای دستورالعمل طرح پیمان سپاری ارزی، - خواستار اعمال اصلاحاتی در این طرح شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامحسین شافعی در نامه ای خطاب به معاون اول رییس جمهور، ضمن تاکید بر ضرورت اجتناب از صدور بخشنامه های پیاپی بدون توجه به سازوکارهای اجرایی آن ها ، با ارائه 8 راهکار خواستار اصلاح دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی شده است که در آن با اشاره به کاستی های موجود، صراحتا اعلام کرده است: اتاق ایران با اجرای طرح پیمان سپاری بدون حل و فصل تنگناهای آن، موافق نیست.

لذا در شرایط کنونی و به منظور احتراز از تجربه ناموفق پیمان سپاری ارزی در گذشته، چنانچه برابر با دستورالعمل صادره الزام به اجرای آن وجود دارد، پیشنهاد می شود موارد مورد نظر اتاق ایران در آن لحاظ شود.

وی معتقد است که دستورالعمل های صادر شده نباید با شرایط اقتصادی و بسترهای حاکم در تضاد باشد و می نویسد: در شرایطی که سیستم بانکی کشور به دلیل محدودیت های ایجاد شده، امکان نقل و انتقالات کارآمد پولی را ندارد، چگونه انتظار می رود صادرکنندگان ارز خود را به چرخه اقتصاد بازگردانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست رییس اتاق ایران از معاون رییس جمهور برای اصلاح پیمان سپاری ارزی

درخواست رییس اتاق ایران از معاون رییس جمهور برای اصلاح پیمان سپاری ارزی